CLIM.nl: Consultancy for Leading Interactive Media

Content creatie en content marketing

Wat is content

Wanneer je het woord "content" letterlijk vertaalt, gaat het over "inhoud". Het is een verzamelnaam voor alle teksten, beelden, audio en video's die je online gebruikt. Denk daarbij aan blogs, inspirerende artikelen, veelgestelde vragen (FAQ's), grappige of ludieke gebeurtenissen, opiniestukken, how-to's en andere kennisoverdracht. Je gebruikt content op je website, in berichten op sociale media, in je e-mail nieuwsbrief, in podcasts, op je Youtube-kanaal en meer. Content geeft je zichtbaarheid, identiteit en interactie. Content kan onderling naar elkaar verwijzen en elkaar versterken.

CLIM.nl bekijkt graag met jou samen welke content we kunnen maken en inzetten om jouw commerciële of zakelijke doelstelling te bereiken.

Content creatie

Het maken van content heet "content creatie". Dit proces start bij het in kaart brengen van een aantal zaken: wie is het publiek (doelgroep), wat wil je bij het publiek bereiken (doelstellingen) en waar kun je deze mensen bereiken (kanalen / platforms).

Daarnaast kijk je naar potentiële onderwerpen waarover je content wil (laten) maken. Door middel van een of meerdere brainstorms kun je een lijst maken van thema's, waar je vervolgens diverse invalshoeken tegenover zet. Invalshoeken bij een thema kunnen bijvoorbeeld zijn: erover informeren, een succesverhaal van een klant, een kritische mening van deskundigen, een ervaring erover delen, een probleem rondom het thema oplossen, een terugblik- of juist vooruitblik op het onderwerp, een vergelijking maken, een test doen of vragen stellen bij het onderwerp. Door vervolgens thema's en invalshoeken met elkaar te kruisen ontstaat een lange lijst van potentiële stukken content. Die moet je vervolgens dus gaan maken. Teksten schrijven, video's opnemen en monteren, podcasts inspreken, etc. 

CLIM.nl kan je helpen in het volledige proces van content creatie, van het bedenken van onderwerpen tot het uitwerken en plannen en publiceren ervan.

Content marketing

Heb je je content gecreëerd, dan wil je deze natuurlijk publiceren en verspreiden. Hiervoor kun je een content kalender maken. In de content kalender is vastgelegd op welk moment en op welk kanaal je welke boodschap verspreid. Daarbij proberen we je boodschap op een zo gunstig mogelijk moment bij het relevante publiek te brengen. Op deze manier kun je zichtbaarheid voor je bedrijf, merk of organisatie bereiken. Je kunt je merk lading geven, jezelf positioneren als kennishouder / expert en jezelf vindbaar maken voor potentiële leads en klanten.

CLIM.nl ondersteunt je graag bij het opzetten van een content marketing strategie en het in de praktijk brengen daarvan.